هویت زدایی در خانه ها با امواج ماهواره/ زنان قربانیان اصلی تهاجم فرهنگی

آمار مطالب

کل مطالب : 1892
کل نظرات : 72

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 302
باردید دیروز : 0
بازدید هفته : 2069
بازدید ماه : 18040
بازدید سال : 79050
بازدید کلی : 403748
تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : سید محمد سیداصیل
تاریخ : چهار شنبه 18 تير 1393
نظرات

به گزارش خبرنگار مهر، امروز ما با غول پرنده افسانه‌ای هزار سر و دست و پایی روبه‌رو هستیم که همه دنیا را به هم می‌دوزد و مرتبط می‌کند، غولی که چنگال‌های خود را در بدنه خانواده فرو می‌کند که واقعيت‌ها را آن‌طور كه بايد و شايد به تصوير نمي كشاند.

این‌ روزها امواج ماهواره نه تنها در کلان‌شهر‌ها مخاطب بسیاری پیدا کرده است بلکه درروستا‌ها نیزرسوخ کرده است به طوریکه که بگفته برخی کارشناسان در برخی از روستاهای خراسان جنوبی 20 درصد جمعیت از ماهواره استفاده می کنند تا جايي كه برخي مسئولین فرهنگی استان را برآن داشته تا براي مصونيت جامعه انساني، بويژه نهاد خانواده با راه اندازی عملیات بزرگ فرهنگی همزمان با ماه مبارک رمضان با این مهمان شوم مقابله کنند.

ماهواره  به مهاجمان فرهنگی و دشمنان آداب، سنن، فرهنگ و عقاید ملت‌های مستقل این امکان را داده که بتوانند در خارج از مرزها بدون هرگونه کنترلی هویت آن‌ها را مورد هجمه قراردهند و برای آن‌ها برنامه‌ریزی فرهنگی کنند که ما در رابطه با مقابله با اثرات ماهواره تبعات مثبت و منفی استفاده از ماهواره را باید به مردم گوشزد کنیم چرا که اگر ما ابزاری را از غرب وارد می‌نماییم حداقل باید فرهنگ استفاده از آن را مبتنی بر نیازها و ارزش‌های خود تدوین کنیم.

شبکه های ماهواره ای در قالب دایه های دلسوزتر از مادر سخت در تلاشند تا برای مردم کشورمان برنامه سازی کنند که در پایان سوال اینجا ایجاد می شود که آیا بیگانگان می توانند بدون درنظر گرفتن اهداف و مقاصد سیاسی دلسوزتر از سیاستمداران کشورمان برای ما برنامه ریزی کنند آنهم بدون هیچ چشمداشتی؟

با توجه به اينکه نفوذ تکنولوژي و ورود فضاي مجازي در زندگي مردم غيرقابل کنترل است شايد بهتر بود به جاي انتخاب راه کارهاي سخت افزارانه که خود در حريص تر کردن مردم براي خريد وديدن برنامه هاي ماهواره اي تاثير به سزايي داشته است به اطلاع رساني صحيح، تقویت باورهای دینی در اين خصوص پرداخته می شد.

ماهیت برنامه های اجرایی توسط ماهواره انحرافی است

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی در گفتگویی برای آغاز طرح مبارزه با دجال واره با خبرنگاران اظهارکرد: ماهواره به برنامه های خود یک ظاهر اعتقادی می دهد، ولی ماهیت برنامه های اجرایی توسط ماهواره انحرافی است.

وی با اشاره به اینکه پیشرفت‌های سریع انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف داخلی و بین‌المللی به شدت استکبار جهانی را عصبانی کرده است، افزود:عملیات فرهنگی آماده سازی و روشنفکری با رویکرد مقابله با آسیب‌های رسانه بیگانه (ماهواره) از ابتدای ماه مبارک رمضان در استان آغاز شده است.

وی ادامه داد:در این عملیات از یک بسیج عمومی برای آگاه‌سازی و مقابله با آسیب‌های ماهواره در استان استفاده می شود.

سردار نظری با اشاره به توسعه، رشد و بالندگی هرچه بیشتر انقلاب اظهارکرد: به همین نسبت ترفندهای دشمن علیه ما پیچیده ترمی شود و استکبار جهانی درمقابل ما اهداف خودرا یکپارچه تر می کند.

وی به نامگذاری شعار سال از سوی مقام معظم رهبری با عنوان "سال اقتصاد و فرهنگ" اشاره و تصریح کرد: امید است بتوانیم در راستای اهداف نظام و تحقق شعار سال با هجمه‌های فرهنگی و اقتصادی دشمن مقابله کنیم.

امروز جنگ فرهنگی دشمن بر علیه ما به اوج خود رسیده است

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی به شکست نظامی دشمنان از جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: امروز دشمن برای غلبه بر ما جنگ اقتصادی و فرهنگی راه انداخته است چرا که موضوع فرهنگ بلندمدت بوده و اثرات آن پایدارتر است.

سردار نظری با بیان اینکه تقابل دشمن در راستای راه‌اندازی جنگ نرم بعد از انقلاب وجود داشته است، بیان کرد: امروز این جنگ در جامعه ما به اوج خود رسیده و هدف‌‌گیری آن معیشت مردم به حیث  زودبازده بودن و مسائل فرهنگی از حیث ماندگاری است.

سردار نظری با بیان اینکه در حال حاضر دو قرارگاه عملیاتی جهاد اقتصادی و جهاد فرهنگی در استان راه‌اندازی شده است، افزود: اهداف این دو قرارگاه توسط خود بسیجیان دنبال می شود.

وی تصریح کرد: دشمن بنا دارد که با هجوم فرهنگی اذهان ملت ما را اشغال کند چرا که دشمنان زمانی که نتوانستند خرمشهر راه به شکل فیزیکی بگیرند اهداف خود را در خصوص تخریب اندیشه ها و افکار جوانان دنبال می کنند.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی ادامه داد: ماهواره، فضای مجازی، رسانه ها و موبایل ها از جمله ابزاری هستند که دشمن در راستای تخریب فرهنگی ملت بکار گرفته است.

ماهواره ابزار اصلی هدف گیری دشمن علیه ما است

سردار نظری با بیان اینکه ماهواره از جمله ابزار اصلی هدف‌گیری دشمن علیه ما است، اظهارکرد: استفاده از ماهواره طی چند سال گذشته در جامعه ما بیشتر شده که آسیب های ناشی از ماهواره بیشتر متوجه نسل جوان است.

وی با اشاره به اینکه موضوع جنگ نرم و اهداف فرهنگی دشمن در کلیت نظام جمهوری اسلامی ایران و تشکیلات بسیج شکل گرفته است، بیان کرد: تاکنون مراحل مقدماتی آغار عملیات فرهنگ آماده سازی و روشنفکری و مقابله با آسیب های رسانه بیگانه را پشت سر گذاشته ایم.

سردار نظری ادامه داد: اندیشه های اسلامی، فتوای مراجع تقلید، قانون مجلس شورای اسلامی، تاکیدات مقام معظم رهبری و دلایل علمی و کارشناسی و عقلی از جمله عواملی بود که برخورد با ماهواره به صورت جدی در دستور کار ما قرار گرفت.

وی اظهارکرد: بسیاری از نابهنجاری های اجتماعی، بدپوششی ها، بدرفتاری ها، طلاق ها و تغییر ذائقه ها از جمله آثار تخریب کننده ای به شمار می رود که شاهد رواج آن در جامعه هستیم.

سردار نظری ادامه داد: مجموع این آسیب‌ها سبب شده است که عملیات فرهنگی با هدف مقابله با آسیب ها در جامعه آغاز شود که در این عملیات از ظرفیت‌های مختلف و متعدد نظام اسلامی، دستگاه های اجرایی و توان مردمی بسیجیان استفاده می شود.

عملیات فرهنگی آماده سازی و روشنگری با رویکرد مقابله با آسیب های رسانه بیگانه اجرا شد

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی تصریح کرد: با هماهنگی‌هایی که در ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان انجام شده این عملیات، در این ستاد و شورای فرهنگ عمومی استان مصوب شده است.

سردار نظری اظهار کرد: امید است که این عملیات با هم پوشانی و همگرایی خوبی که دارد در مقابله با آسیب های ناشی از ماهواره موثر واقع شود.

 وی با بیان اینکه عملیات فرهنگی آماده سازی و روشنگری با رویکرد مقابله با آسیب های رسانه بیگانه در سه مرحله در استان آغاز شده است، عنوان کرد: مرحله اول این عملیات ‌مردمی است که تاکنون در سطح استان انجام شده است.

سردار نظری با اشاره به اینکه مرحله دوم این عملیات آمادگی مسئولین است، افزود: در این رابطه فرماندهان بسیجی دوره های توجیهی را در مشهد گذرانده اند و بسته های فرهنگی آماده شده است که در سطح استان توزیع شده است.

وی ادامه داد:مرحله آخراین عملیات خروجی کار است که ما پیش‌بینی می کنیم در این عملیات 100 درصد موفق شویم، که در این مرحله مردم ما باید به این باور برسند که خودشان ماهواره ها را به پایگاه های بسیج و مساجد تحویل دهند.

باید وجود ماهواره در جامعه آفت زدایی شود

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی اظهار کرد: در رابطه با کسانی که اقدام به ورود و نصب ماهواره می کنند این افراد در استان شناسایی شده اند و در مرحله اول با این افراد با ارشاد برخورد می شود و اگر کسانی در این زمینه به فعالیت خود ادامه دهند از طریق قانونی برخورد می شود.

سردار نظری با اشاره به اینکه وجود ماهواره در جامعه خود یک نوع آفت است، تصریح کرد: باید تلاش کنیم که این آفات در جامعه آفت‌زدایی شود.

وی بیان کرد: این عملیات فرهنگی با دو هدف کوتاه مدت و بلندمدت در استان از ابتدای ماه مبارک رمضان انجام شده است که در مرحله کوتاه مدت تحویل ماهواره توسط خود مردم است و در مرحله بلندمدت باید اعتقادات مردم آنقدر قوی شود که کسی برای سرگرمی به سراغ ماهواره نرود.

سردار نظری با اشاره به اینکه این عملیات در سراسر کشور اجرایی شده است، بیان کرد: در خراسان جنوبی نیز این عملیات بومی سازی شده و در استان ما به دلیل داشتن روحیه معنوی راحتر این عملیات انجام می شود و موفق نیز عمل خواهد کرد.

وی با بیان اینکه تمام دستگاه های اجرایی و نیروهای بسیجی از آمادگی کامل برای اجرای این عملیات برخودار هستند، افزود: تاکنون نشریات و سی‌دی‌هایی در رابطه با اجرای این عملیات بزرگ طراحی شده است که به پایگاه های مقاومت بسیج در سراسر استان ارسال شده است

کانون های استفاده از ماهواره در سطح استان شناسایی شده است

وی بیان کرد: تاکنون درسطح استان جمعیت برخودار از ماهواره شناسایی و کانون های استفاده زیاد از ماهواره به صورت عمده شناسایی شده است.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با بیان اینکه در برخی از روستاها 20 درصد جمعیت از ماهواره استفاده می کنند، بیان کرد: تلاش خواهیم کرد در این روستاها و محلاتی که بیشتر از ماهواره استفاده می کنند به صورت جدیتر وارد شویم.

سردار نظری بیان کرد: روشنگری و آگاهی بخشی، بخش اصلی کار بسیج است چرا که بسیاری از افرادی که از ماهواره استفاده می کنند نسبت به آثار مخرب آن آگاهی ندارند.

وی با اشاره به اینکه از هر شهرستان یک نفر برای دوره توجیهی به مشهد اعزام شده است، عنوان کرد: پیش‌بینی می کنیم که در این عملیات 100 درصد با اتکای به نیروهای بسیجی موفق عمل کنیم.

سردار نظری افزود: در حال حاضر دشمن علیه ما جوسازی و عملیات روانی راه انداخته است و این جوسازی به قدری در جامعه ما تاثیرگذار بوده که دانش آموزان دبستانی ما استفاده از ماهواره را برای خود یک افتخار عنوان می کنند.

سردار نظری با بیان اینکه استفاده از ماهواره یک خجالت فرهنگی است، عنوان کرد: چرا که ماهواره سرباز دشمن در جامعه ماست و همچنان که اعتیاد به مواد مخدر شرمندگی دارد باید استفاده از مواد مخدر نیز سبب شرمندگی شود.

ماهواره تهدیدی علیه فرهنگ دینی و اسلامی

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی نیز در گفتگو با مهر، اظهار کرد: در مسائل فرهنگی دو فرهنگ باز و بسته در جامعه وجود دارد که آنچه که نظام اسلامی بر آن تاکید کرده است فرهنگ بسته نیست و بلکه فرهنگ باز است.

حجت الاسلام کاظم لطفیان با بیان اینکه اسلام با تکنولوژی هیچ مخالفتی ندارد، افزود: باید تکنولوژی در مسیر تکامل به کمک انسان بیاید و اگر تکنولوژی در مسیر تکامل انسان اختلال ایجاد کند این تکنولوژی مورد تاکید اسلام نیست.

وی تصریح کرد: عطش دانش در علوم اسلامی بیش از سایر مکاتب ایجاده شده است بنابر این اگر تکنولوژی در مسیر زایش و افزایش دانش باشد این تکنولوژی مورد پذیرش اسلام است.

حجت السلام لطفیان ادامه داد: اگر تکنولوژی در مسیر تخزیز انسان باشد این تکنولوژی مورد تایید دین و اسلام نیست.

وی با بیان اینکه ما یک بحث مبنایی در خصوص ماهواره داریم، اظهار کرد: بخش اعظمی از محتویات ماهواره  فرهنگ ملی و اسلامی را تهدید می کند که در درون کشور موظف به پاسداری ملی و اسلامی  هستیم.

وی با اشاره به اینکه ماهواره ابزار تهدید دستاورد های فرهنگی در حوزه دینی و ملی است، بیان کرد: باید با آن در جامعه مقابله کنیم.

زنان قربانیان اصلی استفاده از ماهواره

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه محتوای موجود در ماهواره به هدف تجاری عرضه می شود، عنوان کرد: برخی از افراد جامعه قربانی مسیری شده اند که بیگانه انتخاب کرده است.

حجت الاسلام لطفیان اظهار کرد: زنان بیشترین ضربه را از فضا ماهواره خورده اند که این خود برای جنس زن مخاطراتی به دنبال دارد.

وی بیان کرد: استفاده ابزاری برای رسیدن به مقاصد تجاری، تفکر انسان سالاری را در فضای ماهواره تبلیغ و ترویج می شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر هیچ کس به دلیل عدم استفاده از ماهواره از قافله تمدنی جا نمانده است، اظهارکرد: کشور هایی که از ماهواره استفاده کرده اند امروز با بحران های اجتماعی فراوانی روبه رو هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی بیان کرد: در حال حاضر رسانه ها در جامعه فعالیت دارند که می توانند همه نیازهای مشروع انسان رابرطرف کنند بنابراین هیچ کس به دلیل عدم استفاده از ماهوار از قافله تمدنی جانمانده است.

مقابله با ماهو اره با تهدید و اجبار پاسخگو نیست

وی با اشاره به اینکه برای صیانت از نهاد اجتماعی بایدهم بستگی اجتماعی و وفاق ملی این ابزار ها را مدیریت کند، عنوان کرد: مقابله با ماهواره باتهدید و اجبار پاسخگو نیست.

وی با بیان اینکه برای مقابله با ماهواره فرهنگ سازی از اهمیت خاصی برخودار است، گفت: از این حیث بسیج در سطح جامعه مدیریت و مبازه می کند.

حجت الاسلام لطفیان به مبارزه فرهنگی علیه ماهواره اشاره کرد و افزود: مبارزه فرهنگی ارائه تحلیل از آسیب های موجود در فضا است که در این رابطه باید در گام اول تلاش کنیم که زشتی های ماهواره را برای مردم به تصویر بکشیم.

وی تصریح کرد: درحال حاضر برخی از مردم از اثرا منفی ماهوار در جامعه آگاهی ندارند که باید مردم بپذیرند که در این فضا مخاطراتی وجود دارد که قاعدتا خود مردم از ماهواره رویگردان خواهند شد.

تنوع طلبی که درد سر ساز شد

 راضیه شهروند 32 ساله بیرجند در گفتگو با مهر، اظهار کرد: به دلیل تنوع زیاد شبکه‌های ماهواره‌ای مدت 5 سال است که برنامه‌هایی مانند آهنگ، مستند، فیلم‌های خارجی، کمدی، تخیلی، ایرانی و هندی این شبکه‌ها را تماشا می‌کنم.

وی با بیان اینکه اگر تنوع شبکه های ماهواره ای داخلی بیشتر شود استفاده از ماهواره را کنار می گذارم، بیان کرد: تا کنون استفاده از ماهواره در زندگی ام تاثیرات منفی زیادی داشته است و این باعث شده است که طی یک سال گذشته به راحتی از همسرم جدا شوم که این بنابر مشاوره هایی که در دادگستری استان انجام شده است ناشی از تاثیرات سوء ماهواره در زندگی ام بوده است.

وی با بیان اینکه در ابتدای استفاده از ماهواره برنامه های ماهواره برایم بسیار جذاب بود، افزود: من در این رابطه استفاده از ماهواره را به دوستان نیز پیشنهاد کرده ام.

وی با بیان اینکه من از ابتدا تلاش می کردم که نکات منفی ماهواره را کمتر مورد توجه قرار دهم ولی این نکات منفی ناخواسته زندگی ام را تحت تاثیر قرار داده است.

وی دلیل استفاده خود از ماهواره را دستیابی به اخبار روز دنیا دانست و تصریح کرد: با توجه به اینکه متاسفانه در چند سال قبل رسانه ملی در پوشش خبری رویدادهای سیاسی روند یکسویه ایجاده کرده بود به سمت شبکه‌های خارجی گرایش پیدا کردم.

وی ادامه داد: در حال حاضر رسانه ملی با راه اندازی شبکه دیجیتال برنامه های متنوعی را برای همه افراد ایجاد کرده است ولی بهتر بود این تغییرات از چند سال گذشته در جامعه ایجاد شود که مردم کمتر به سراغ ماهواره بروند.

..............................................

گزارش : حکیمه مصطفایی

Authors: خبرگزاری مــهر


تعداد بازدید از این مطلب: 401
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








********به وبلاگ من خوش آمدید********* خدایا مرا ببخش / مرا فهمی ده تا فرامین وحکمت هایت را درک کنم/ و مرا فرصتی دیگر برای بهتر بودن ده تا دستهاو زبان تو شوم . آمین یا رب العالمین


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود